JAK SE SPRÁVNĚ UČIT
Podle vzoru matky přírody, takhle jsme naprogramovaní. Milionkrát jsme slyšeli "ham, ham, ham, ...". To je opakovaný poslech. Vždycky znovu nám ukázali, co "ham" znamená. Jednoho dne jsme to řekli, když byl hlad. A tak to šlo s celou slovní zásobou. S gramatikou také, pamatujete? "Ke mně", řekne dítě, natahuje ručičky. "Řekni k tobě. K tobě. K tobě." A po x pokusech dítě vysloví: "K tobě". Je nám víc, než jednotky měsíců nebo let, nemusíme si už slova poslechnout milionkrát. Kolikrát? Pro každého různě, to zjistíme při našich lekcích. Postupem času se počet poslechů snižuje, u dětí i dospělých. Na začátku to může být 30 x opakovaný poslech stejného krátkého úseku, tj cca 2x denně po dobu dvou týdnů, než lze pokračovat k dalšímu úseku filmu, seriálu či písničky. Postupně se počet poslechů nutných, aby se Vám uložila do paměti všechna spojení, snižuje na počet jedenáct až čtyři. Vše je individuální a závisí to na tom, jestli opravdu posloucháte každý den asi 20 minut. Zásada - i 5 minut je více než nula. Dnešní tempo života je rychlé, učení jazyka je práce, odklady ale nikam nevedou - nebudeme mít více času za týden nebo měsíc. Učit se jazyk jednou týdně, i když je to možné jako hobby, je práce na roky. Představte si, že by na Vás maminka promluvila v dětském věku jednou týdně 45 minut, mluvili byste ve 2 letech? Bylo to stálé opakování slov, poté vět. A stačily přibližně dva roky, pro někoho méně. Otevírali jste roky dveře nesprávným klíčem, mluvit se nenaučíte čtením učebnic, správným klíčem jsou poslechy a mluvení. Tak hodně štěstí, stačí se rozhodnout a začít!